Vilkår og betingelser
Disse vilkår og betingelser gælder for kunder, der får adgang til cleanfilter.eu (»webstedet«). Læs venligst disse vilkår og betingelser omhyggeligt, før du får adgang til og/eller bestiller varer fra webstedet.
Dette er vilkårene og betingelserne for UAB Klimtera (»Cleanfilter«), som er den virksomhed, der sælger varer til kunder på webstedet. Hvis du går ind på webstedet og/eller bestiller varer, accepterer du at være bundet af disse vilkår og betingelser.
Klimtera Aps registrerede adresse er Laisves pr. 78B-214, 05263 Vilnius, Litauen, Virksomhedsnummer: 305573925. Momsnummer: LT100013271319.
Klimtera Aps er ejer af hjemmesiden cleanfilter-shop.dk.
Du bør udskrive en kopi af disse vilkår og betingelser til fremtidig reference.
Hvis du har spørgsmål om hjemmesiden, bedes du kontakte cs@cleanfilter.eu.
Sådan bestiller du
1. Vælg de varer, du ønsker fra hjemmesiden, og klik på »Læg i kurv«;
2. Vælg det antal varer, du ønsker at købe fra Ceanfilter (standard er én (1) enhed). Bemærk, at der er sat en grænse på tyve (20) enheder pr. vare. Hvis du vil bestille større mængder end 20 enheder pr. vare, bedes du kontakte cs@cleanfilter.eu, som kan hjælpe dig med din bestilling;
3. Gennemgå din pose og sørg for, at alle specifikationer såsom filterstørrelse, navn på luftbehandlingsenheden passer til dine krav, og klik derefter på »Kasse«;
4. Hvis du er ny bruger, skal du indtaste faktureringsoplysninger og leveringsdata og vælge betalingsmetode. Leveringsprisen vil blive beregnet i henhold til leveringsadressen;
Ved at afgive en ordre via webstedet garanterer du, at du er juridisk i stand til at indgå bindende kontrakter.
Hvordan kontrakten for varerne indgås mellem dig og Cleanfilter
Når du har afgivet din ordre, vil du modtage en automatisk bekræftelse. Bemærk, at dette ikke betyder, at din ordre er blevet accepteret. Alle ordrer skal accepteres af Cleanfilter. Du vil modtage en e-mail, der bekræfter, at Cleanfilter har accepteret din ordre, når din ordre er blevet behandlet og er klar til levering af Cleanfilter.
Når Cleanfilter har accepteret din ordre, træder en kontrakt om køb af varer fra Cleanfilter i kraft mellem dig og Cleanfilter.
Kontrakten om at sælge varer til dig vedrører kun de varer, der er anført i bekræftelses-e-mailen.
Du vil ikke blive opkrævet betaling, før din ordre er blevet behandlet og er klar til levering. Ved modtagelse af din ordre vil Cleanfilter dog oprette en autorisation. Dette vil fremgå af dit kontoudtog som en reservation af midler, der tildeler pengene til din ordre, men dette vil ikke blive realiseret, før din ordre er blevet plukket og behandlet på Cleanfilters lager. I tilfælde af at vi ikke er i stand til at opfylde din ordre, vil vi straks anmode om, at din bank annullerer autorisationen. Hvis autorisationen stadig eksisterer efter flere dage, bedes du kontakte din bank for at anmode om, at de handler på vores annullering af betalingen.
Vores varer
En beskrivelse af varernes vigtigste egenskaber kan findes på produktsiderne på webstedet.
Priserne for varer på webstedet vises på produktsiderne og inkluderer alle gældende afgifter undtagen moms (merværdiafgift). Momsen beregnes automatisk på betalingssiden.
Priser og tilbud kan variere og er muligvis kun tilgængelige i begrænsede perioder. Alle priser og tilbud er afhængige af tilgængelighed og kan trækkes tilbage eller ændres efter vores skøn.
Hjemmesiden indeholder mange varer, og det er muligt, at nogle af de varer, der er anført på hjemmesiden, på trods af vores bedste indsats, kan være forkert prissat. Hvis vi opdager en fejl i prisen på de varer, du har bestilt, vil vi informere dig så hurtigt som muligt. Vi vil give dig mulighed for at genbekræfte din ordre til den korrekte pris eller annullere den.
Cleanfilter er ikke forpligtet til at sælge forkert prissatte varer til dig til den forkerte pris.
Nogle tilbud har en maksimal mængde pr. kunde. Hvis dette er relevant, er det beskrevet på det enkelte tilbud.
Billeder af varer
Billeder af varerne er placeret for at give en generel forestilling om produkterne. Modtagne varer kan være en smule anderledes end billedet på hjemmesiden. Dens tekniske egenskaber vil dog svare til dem, der er angivet i produktbeskrivelsen.
Databeskyttelse og privatlivets fred
Alle personlige oplysninger, der gives til os, vil blive behandlet i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.
Betalingsmetode
You may pay by Mastercard, VISA, American Express, PayPal or direct bank transfer. Please ensure if you are using a credit card that you provide the card holder’s name as it is shown on the card, and the billing address corresponds as it appears on the card statement. Payment will be taken in Krones (kr), and if applicable, your card will be charged according to the exchange rate at that time.
Cleanfilter-afgifter opkræves af UAB Klimtera på vegne af Cleanfilter under checkout-proceduren, og UAB Klimtera forpligter sig til at videregive din betaling til Cleanfilter på dine vegne.
Forebyggelse af svindel
For at hjælpe os med at forhindre svindel, bestillinger på 2000 kr. eller flere kan kræve yderligere verifikation. Kortsvindel er ulovligt, og gerningsmændene vil blive retsforfulgt.
Levering
Leveringsomkostninger kommer i tillæg til den viste pris og varierer afhængigt af den leveringstjeneste, du vælger, leveringslandet og mængden/vægten af de bestilte varer.
Leveringsomkostninger vil blive bekræftet til dig, før din ordre accepteres.
Leveringsmuligheder
Priserne er angivet i afsnittet: levering og returnering. Vi sender globalt, så hvis dit land ikke er angivet i tabellen, bedes du kontakte cs@cleanfilter.eu for leveringsomkostninger i dit land.
Opdelt levering
Cleanfilter kan opdele leveringen af din ordre i flere pakker baseret på lagertilgængelighed. Du vil ikke blive opkrævet ekstra for denne facilitet.
Gratis leveringstilbud
Gratis leveringstilbud, når de er tilgængelige, kan gælde for bestilte varer. Hvis din ordre er angivet som gratis levering, vil du ikke blive opkrævet for leveringstjenester.
Returnering og ombytning
1) Annullering af din online ordre inden for fortrydelsesperioden
Du har 30 dage til at ombestemme dig fra dagen efter du har modtaget din ordre.
a) Kan jeg annullere en vare, jeg bestiller?
Du kan annullere enhver vare bestilt online i overensstemmelse med betingelserne i dette afsnit.
b) Hvornår skal jeg annullere min ordre?
Din fortrydelsesfrist slutter 30 dage efter den dag, hvor varerne er leveret til dig (eller en, du udpeger til at modtage varerne for dig). Hvis din ordre består af flere varer eller dele, der leveres på forskellige dage, slutter fortrydelsesfristen (for hele din ordre) på dagen 30 dage efter den dag, hvor den sidste af varerne eller delene er leveret til dig (eller en person, du har nomineret til at modtage ordren).
c) Hvordan giver jeg dig besked om, at jeg ønsker at annullere min ordre?
Du kan annullere ved at sende en e-mail til cs@cleanfilter.eu.
Du skal give Cleanfilter en klar erklæring om, at du gerne vil annullere, hvilket inkluderer dit navn, adresse, detaljer om den ordre, du ønsker at annullere, og nogle kontaktoplysninger såsom et telefonnummer eller e-mailadresse.
d) Hvordan sender jeg mine varer retur?
Du skal returnere dine varer med posten til den oplyste adresse i en fortrydelsesmail senest 30 dage efter den dag, hvor du meddelte Cleanfilter, at du ønsker at annullere din ordre. Eventuelle returneringer er på egen risiko. For din beskyttelse anbefaler Cleanfilter, at du returnerer dine varer med anbefalet post.
Du skal betale for eventuelle returneringsomkostninger, undtagen hvor den forkerte vare er sendt til dig, eller varen er defekt.
Varerne behøver ikke at være i deres originale emballage, men de skal være i en stand, der kan sælges.
e) Hvor mange penge vil blive refunderet til mig?
UAB Klimtera refunderer dig fuldt ud på Cleanfiters vegne for alle varer, du returnerer, men trækker fra enhver tilbagebetaling et beløb svarende til enhver værdiforringelse af varerne på grund af, at du håndterer varerne ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå arten, karakteristika og funktion. af varerne.
Cleanfilter refunderer ikke eventuelle leveringsomkostninger forbundet med levering af varer, undtagen hvor den forkerte vare er sendt til dig eller varen er defekt.
UAB Klimtera refunderer dig på Cleanfilters vegne ved hjælp af den samme betalingsmetode, som du oprindeligt brugte til at foretage betalingen (medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet). Du får pengene tilbage senest 14 dage efter den dag, Cleanfilter modtager de varer, du returnerer fra dig.
2) Varer, der er forkerte eller kræver ombytning
Angiv venligst tydeligt i e-mailen til cs@cleanfilter.eu årsagen til returneringen, og om du ønsker en refusion eller ombytning. Cleanfilter er kun i stand til at bytte varer til det samme produkt.
Cleanfilter råder dig til at sende varer retur med anbefalet post. Returadressen vil blive angivet i en annullerings-e-mail.
Varerne behøver ikke at være i deres originale emballage, men de skal være i salgbar stand og sendes til Cleanfilter for egen regning og risiko.
Du har en juridisk forpligtelse til at passe rimeligt på varerne, mens de er i din besiddelse. Hvis du ikke overholder denne forpligtelse, kan Cleanfilter have krav på erstatning mod dig. Dette gælder for alle varer, der returneres.
Når en refusion er blevet udstedt, vil du modtage en bekræftelses-e-mail med oplysninger om det beløb, der er blevet refunderet, og varen/varerne, Cleanfilter har modtaget retur. Hvis en refusion eller refusion skal betales til dig, vil Klimtera UAB overføre pengene på Cleanfilters vegne ved at bruge den samme metode, som du oprindeligt brugte til at betale for dit køb.
Cleanfilter bestræber sig på at behandle alle returneringer så hurtigt som muligt, og du bør modtage bekræftelse på dette inden for en uge efter at have returneret varen. Bemærk venligst, at på travle tidspunkter af året, såsom helligdage, kan disse tider stige.
3) Defekte varer
I det usandsynlige tilfælde, at du modtager et defekt produkt:
Du vil være berettiget til et af følgende retsmidler:
Niveau 1: Inden for 30 dage efter modtagelse af den defekte vare kan du vælge at modtage enten:
- en erstatning; eller
- en fuld refusion.
Niveau 2: Hvis der er gået mere end 30 dage efter, at du har modtaget varen, kan du kræve ombytning af den defekte vare (men ikke refundering).
Niveau 3: hvis udskiftningen ikke er mulig, eller hvis den ikke lykkes eller ikke kan leveres til dig inden for rimelig tid, kan du vælge enten at:
- beholde den defekte vare og kræve prisafslag (prisafslagets størrelse vil blive fastsat af Cleanfilter afhængigt af, hvad der er rimeligt efter omstændighederne); eller
- Returner den defekte vare og kræve tilbagebetaling (men bemærk, at hvis du har haft varerne i mere end 6 måneder, kan denne refusion blive reduceret).
Hvis du mener, at du har modtaget en defekt vare, bedes du returnere varerne til Cleanfilter inklusive oplysninger, hvor det er muligt, om:
- Dit ordrenummer
- Produktkode/produktnavn
- Detaljer om fejlen
- Uanset om du foretrækker en refusion eller en erstatning
Returnerer adresse
Cleanfilter råder dig til at sende varer retur med anbefalet post. Returadressen vil blive angivet i en annullerings-e-mail.
Cleanfilter vil undersøge de returnerede varer og give dig besked om din tilbagebetaling eller ombytning via e-mail inden for en rimelig periode.
0Klimtera UAB vil behandle enhver tilbagebetaling til dig på Cleanfilters vegne så hurtigt som muligt og under alle omstændigheder inden for fjorten (30) dage efter den dag, Cleanfilter bekræfter via e-mail, at du er berettiget til refusion for defekte varer. Refusionen vil blive foretaget til den samme betalingsmetode, som du oprindeligt brugte til at foretage betalingen (medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet).
Cleanfilter afholder de rimelige portoomkostninger ved returnering af varerne op til prisen for standard leveringsomkostninger i tilfælde af Cleanfilter-fejl.
Hvis du har en forespørgsel om returnering af varer, bedes du kontakte cs@cleanfilter.eu.
Garanti og begrænsning af vores ansvar
Hvis Cleanfilter ikke overholder disse vilkår og betingelser, er Cleanfilter kun ansvarlig over for dig for købsprisen for varerne og eventuelle påviste tab, som du lider på grund af Cleanfilters manglende overholdelse (uanset om det er opstået i kontrakt, tort (herunder uagtsomhed), brud på lovbestemt pligt eller andet), som er en forudsigelig konsekvens af en sådan svigt.
Cleanfilter er ikke ansvarlig for tab som følge af dets manglende overholdelse af disse vilkår og betingelser, der falder ind under følgende kategorier:
(a) tab af indkomst eller indtægt;
(b) tab af forretning;
(c) tab af fortjeneste;
(d) tab af forventede besparelser;
(e) tab af data; eller
f) spild af ledelses- eller kontortid.
Selvom Cleanfilter anvender industristandardbeskyttelse mod computervirus, kan det ikke garantere, at denne hjemmeside er fri for computervirus eller andre skadelige eller skadelige computerprogrammer.
Cleanfilters ansvar er begrænset til 3 beløb af ordren.
Intet i disse vilkår og betingelser er beregnet til at påvirke dine lovbestemte rettigheder.
Begivenheder uden for vores kontrol
Cleanfilter er ikke ansvarlig eller ansvarlig for manglende opfyldelse eller forsinkelse i udførelsen af nogen af sine forpligtelser over for dig, som er forårsaget af hændelser uden for Cleanfiters rimelige kontrol (en "Force Majeure-hændelse"). En Force Majeure-begivenhed omfatter enhver handling, hændelse, ikke-happening, undladelse eller ulykke uden for Cleanfilters rimelige kontrol og inkluderer (uden begrænsning) følgende:
(a) strejker, lock-outs eller andre faglige aktioner;
(b) Civil uro, optøjer, invasion, terrorangreb eller trussel om terrorangreb, krig (uanset om det er erklæret eller ej) eller trussel eller forberedelse til krig;
(c) Brand, eksplosion, storm, oversvømmelse, jordskælv, nedsynkning, epidemi eller anden naturkatastrofe;
(d) umuligheden af at bruge jernbaner, skibsfart, fly, motortransport eller andre offentlige eller private transportmidler;
(e) Umulighed for brug af offentlige eller private telekommunikationsnet; eller
(f) Enhver regerings handlinger, dekreter, lovgivning, regler eller restriktioner.
I tilfælde af en Force Majeure-begivenhed anses Cleanfilter-ydelsen for at være suspenderet i den periode, som Force Majeure-hændelsen fortsætter, og Cleanfilter vil have en forlængelse af tid for udførelsen i denne periode. Cleanfilter vil bruge sine rimelige handlinger til at afslutte Force Majeure-begivenheden eller finde en løsning, hvorved dets forpligtelser over for dig kan opfyldes på trods af Force Majeure-begivenheden.
Skriftlig kommunikation
Gældende love kræver, at nogle af de oplysninger eller kommunikationer, Cleanfilter sender til dig, skal være skriftlige. Ved at gå ind på hjemmesiden accepterer du, at kommunikation med Cleanfilter primært vil være elektronisk via e-mail eller meddelelser opslået på hjemmesiden. Til kontraktlige formål accepterer du ved at gå ind på webstedet dette elektroniske kommunikationsmiddel, og du anerkender, at alle kontrakter, meddelelser, informationer og anden kommunikation, som Cleanfilter leverer til dig elektronisk, overholder ethvert lovkrav om, at sådan kommunikation skal være skriftlig. Denne betingelse påvirker ikke dine lovbestemte rettigheder.
Immaterielle rettigheder
Medmindre andet er angivet, er de intellektuelle ejendomsrettigheder til indholdet af alle sider på denne hjemmeside ejet eller licenseret til Cleanfilter, eller bruges med tilladelse fra ejeren.
Indholdet af denne hjemmeside må ikke kopieres, reproduceres, ændres, downloades eller bruges i nogen form uden vores forudgående skriftlige tilladelse.
Klager
Cleanfilter tager al feedback meget seriøst og sigter mod at behandle klager så hurtigt og effektivt som muligt.
For klager vedrørende ordrer afgivet via webstedet, bedes du sende en e-mail til cs@cleanfilter.eu. For at hjælpe Cleanfilter med at behandle din klage bedes du oplyse alle aspekter af klagen, dit ordrenummer og dine kontaktoplysninger.
Vores ret til at ændre disse vilkår og betingelser
Cleanfilter forbeholder sig retten til at revidere og ændre disse vilkår og betingelser fra tid til anden. Du vil være underlagt de vilkår og betingelser, der er gældende på det tidspunkt, du bestiller varer fra Cleanfilter, medmindre:
- Enhver ændring af disse vilkår og betingelser skal foretages ved lov eller statslig myndighed, i hvilket tilfælde ændringerne kan gælde for ordrer, der tidligere er afgivet af dig; eller
- Cleanfilter underretter dig om eventuelle ændringer af disse vilkår og betingelser, før det accepterer din ordre, i hvilket tilfælde Cleanfilter har ret til at antage, at du har accepteret ændringen af vilkår og betingelser, medmindre du meddeler Cleanfilter det modsatte inden for syv (7) arbejdsgange dage efter du har modtaget varerne.
Gældende lov og jurisdiktion
Disse vilkår og betingelser er underlagt litauisk lov. Hvis du er forbruger i EU, er du beskyttet af alle overordnede obligatoriske bestemmelser i loven i det land, hvor du er bosat. Intet i disse vilkår påvirker dine rettigheder som forbruger til at stole på sådanne obligatoriske bestemmelser i lokal lovgivning.
Retterne i Litauen har eksklusiv jurisdiktion over alle krav eller tvister (uanset om de er kontraktmæssige eller ikke-kontraktlige), der opstår i forbindelse med, ud af eller i forbindelse med disse vilkår og betingelser, herunder ordrer på varer.